هفت هنر

نقد و بررسی سینما و ادبیات وتاریخ هنر

هفت هنر

نقد و بررسی سینما و ادبیات وتاریخ هنر

وای بر ما

ایران کشوری است با تمدن چند هزار ساله.قبل از اعراب خداپرست بوده اند. مردانش غیور و دلیر و با شرف.و زنانش با آزرم و هم پای مردان دلیر.و پاکدامن.و مردانش کوروش صاحب اولین منشور حقوق بشر و داریوش ومنظم ترین تشکیلات و ساختار اداری و انوشیروان و بزرگمهر عدل گستر و زنانش شیرین و ایراندخت و پوراندخت و گرد آفرید دلاور با شرم با حیا انسان انسان انسان...

vcd کثیف بازیگر سریال های تلویزیونی دست به دست می چرخد!و آن دختر احمق!و آن پسر نامرد نامرد نامرد...و شور و اشتیاق امت همیشه در صحنه برای دیدن آن تصاویر...تف و لعن کردن در ظاهر اما ...با آبروی مردم بازی کردن...حالا آن دختر به هر دلیلی کاری کرده.پس فطرت بی وجدان! ای نامرد حیف  نام مرد که بر خود داری!چرا تصاویر رو پخش کردی؟هزار بار در تاریخ خفت و خواری اعراب و مغول و عثمانی و روس و انگلیس را تحمل کردیم اما این یکی...اینجا سیاووش را داشتیم که دامن خویش به گناه نیالودو جان بر سر شرف نهاد.رستم دستان شبانگاه در تنهایی کامل با تهمینه خواست تا موبدی حاضر شودو ارتباط روحانی باشد نه از روی هوس که سیره ی مردان هوس نیست.داش آکل!سوخت و خطا نکرد.نخوندید؟خب بخونید!ندیدید؟خب ببینید...حالم خوب نیست و از اینکه یه نامردی اسم خودش رو مرد گذاشته از واژه ی مرد شرمگین...و اما مردم نگران و همیشه حاضر.بهترین گفتار برای شما نه گفتار من حقیر که  ابیات پر معنای ایرج میرزا وصف حالتان می باشد.

بر سر در کاروانسرایی   تصویر زنی به گچ کشیدند

ارباب عمایم این خبر را   از مخبر صادقی شنیدند

گفتند:که وا شریعتا خلق   روی زنی بی حجاب دیدند

آسیمه سر از درون مسجد   تا سر در آن سرا دویدند

ایمان و امان به سرعت برق    می رفت که مومنین رسیدند

این آب آورد آن یکی خاک       یک پیچه ز گل بر او بریدند

ناموس به باد رفته ای را        با یک دو سه مشت گل خریدند

چون شرع نبی از این خطر جست     رفتند و به خانه آرمیدند

غفلت شده بود و خلق وحشی        چون شیر درنده می جهیدند

بی پیچه زن گشاده رو را               با چین عفاف می دریدند

لبهای قشنگ و خوشگلش را          مانند نبات می مکیدند

الجمله تمام مردم شهر              در بهر گناه می تپیدند

درهای بهشت بسته می شد       مردم همه می جهنمیدند

می گشت قیامت آشکارا              یکباره به صور می دمیدند

طیر از وکرات و حش از حجر             انجم زسپهر می رمیدند

اینست که پیش خالق و خلق         طلاب علام رو سپیدند

نظرات 11 + ارسال نظر
دختر آریایی یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 05:47 ب.ظ http://ariangirl.blogsky.com

سلام افشین جان ....
میدونم از دستم ناراحتی ... نمیدونم باید بگم حق داری یا نه ...
اما خدا میدونه نمیتونم بیام نت ... خیلی گرفتارم ....
همون وبلاگ رو هم به زور آپ میکنم ...
اصلا وقت نمیکنم ... وگرنه من که همیشه میام بهت سر میزنم ... این حرفو نزن ....
راستش خیلی ناراحت شدم این مطنو خوندم ...
فکر میکنم فهمیده باشم در مورد چه موضویی داشتی صحبت میکردی ....
از این نامردا زیاده که اسم مردی رو هم روی خودشون گذاشتن ....
منم میگم اسم مرد برازنده اینا نیست اما متاسفانه حاضر به قبولش نیستن .... و خیلی ها هم این نامردارو از مردا تشخیص نمیدن .... که اون مربوط میشه به بی تجربیگی طرف و دقت نداشتن .... اینجا اون دخترم مقصره .... اما یه پسر میتونه خیلی نامرد باشه که از سادگی اون استفاده کنه ...

فعلا........

فرنگیس دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 06:26 ب.ظ

فقط تاسف...

دنیا پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:16 ب.ظ http://donya2000.blogfa.com

Salam mamnoon ke tanham nazashti va behem sar mizani khoshhal misham bazam biyai sare forsat matalebeto mikhonam ghorbanat bye

سامناک آقایی جمعه 19 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:02 ب.ظ http://www.oghianos.blogspot.com/

سلام دوست گرامی
پخش کردن چنین تصاویری من فکر می کنم تنها بازی کردن با عزت دخترانه دختری ساده نیست، توهین و تحقیر کردن جامعه زنان است و تراژدی تیره و تاری است که چندین سال است به اشکال مختلف و گستاخانه تکرارش می کنند تا زنان را هر روز به این بهانه ها محدودتر کنند.
البته به نظر من تقریبا همه میدانند که چنین عملی تا چه اندازه عمدی است و تنها خالی کردن عقده هایشان است که با قربانی کردن شخصیتی دختری ساده به ملیون ها ایرانی به همین سادگی و گستاخی توهین می کنند.

هدا شنبه 20 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:41 ق.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سلام من آپ کردم :)

مرجان سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 05:17 ب.ظ http://SHAGHAYEGHE-VAHSHI.BLOGSKY.COM

چی بگم ... سکوت .. سکوت .. در خود شکستن
سلام دوست گلم
مرسی که به من سر زدی . متاسفانه مدتی سراغ وبلاگم نیومدم اصلا وقت نکردم پس منو ببخش اگه دیر جوابتو دادم .
بای بای

diba جمعه 26 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:32 ب.ظ http://www.setareyetalayi.blogfa.com

من بعده قرن ها اپ کردم بهم سر بزن

.*•. .•*..*•.بانوی باران.•* *•. .•*. دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:50 ق.ظ http://http://ladyofrain.blogfa.com

سلام گلم
خوبی..؟ ایشا.. هر جا هستی سلامت و شاد باشی.
شاید دیگه کم کم داشتی منو فراموش می کردی..؟ راستشو بگو..آره یا نه؟
بگذریم.. در هر صورت من که تو رو فراموش نکردم چون برام همیشه عزیزی نه فقط تو وب بلکه تو قلبم.
قربونت
منو تنها نذار عزیزم ...باشه...اینجا هوا بارونیه....بیا باهم بریم تو بارون...
منتظرتم....بای

سارا دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:07 ق.ظ http://redpen.blogsky.com/

من هم خیلی جا خوردم. تکان دهنده است. من اصلا نمی فهمم این کارا یعنی چی؟ همین دیروز خونه ی خواهرم با دوستای قدیمیمون یه دوره داشتیم و بحث سر همین موضوع شد. به بچه ها گفتم من اصلا این کارا رو نمی فهمم . که چی؟ آخه که چی؟ میدونی ما ایرانیا خیلی از ملاک های انسانیت به دوریم. ای کاش ای کاش توی مدارسمون از انسانیت و اصول انسانی صحبت می کردن به جای اینکه .....
این ملت خیلی راه مونده تا برسه به جایی که کسی مثل من و ما فکر میکنه .
باور کن خیلی مشکل داریم خیلی

بانوی باران دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام.
ممنونم که زود بهم سر زدی !
راستش وب اینجا مزخرفه وگرنه دوست داشتم واسه همه دوستام جدا و مخصوص خودشون بنویسم. ولی افسوس...
عزیزم شرمندم ... ولی حالا اومدم ناراحت نباش دیگه!
منتظرتم دفعات بعد ..
فعلا

بهاره سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 06:51 ب.ظ http://khanjare-eshgh.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وب زیبایی داری موفق باشی همیشه
خوشحال میشم به منم سر بزنید[لبخند]

به امید دیدار[گل][بدرود]


رفتم از دست...؟
آن روز که مُردم هیچ خبری ازمن نبود! آیا بود؟ کس مرا ندانست کیستم؟ از کجا آمده ام به کجا می روم و آمدنم مرگ که بود آنروز که رفتم ازدست ! کسی از من خبری داشت؟ شب!!! شبی از بی حوصلگی خوابم نبود شب به رخم حادثه ها می نمو د بغض شبا ترانه ها گفته بود سوی دلم قافلـــه ها می نمود منتظرم که باز خواهم گفت! خبری از دست رفتنم منتظرم!؟ شاید انتظار خبری بیاورد شاید باز آید به دستم؟ منتظرم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد